Mums ir svarīga Jūsu personas datu aizsardzība, tādēļ̧ mēs esam izstrādājuši šo Privātuma politiku (turpmāk – Politika), lai pārredzamā veidā nodrošinātu godprātīgu un likumīgu Jūsu personas datu apstrādi un informētu Jūs par tiesībām un pienākumiem saistībā ar Jūsu personas datu apstrādi.
1.1.Privātuma politika izstrādāta, ņemot vērā Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2016.gada 27.aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula)(turpmāk – Regula), Fizisko personas datu apstrādes likumu un citus piemērojamos normatīvos aktus privātuma un fizisko personu personas datu apstrādes un aizsardzības jomā.
1.2. Šīs Politikas mērķis ir sniegt fiziskajai personai – Datu subjektam (turpmāk – Datu subjekts vai Jūs) informāciju par personas datu apstrādes mērķi (nolūku), tiesisko pamatu, apstrādes apjomu un apstrādes termiņu mūsu kā Pārziņa veiktajām personas datu apstrādēm, nodrošinot personas datu apstrādi Jums kā Datu subjektam pārredzamā veidā.
1.3. Apstrādājot personas datus nolūkiem, kas nav norādīti šajā Politikā, kā arī lai precizētu informāciju par datu apstrādes individuālajiem nosacījumiem, Pārzinis var informēt Jūs kā datu subjektu atsevišķi (piemēram, Pārzinim izvietojot paziņojumus e-pasta sūtījumos vai organizējot konkursus Pārziņa administrēto sociālo tīklu platformās vai tīmekļa vietnē). Tāpat informāciju Jums var sniegt arī Pārziņa personāls, to izskaidrojot mutiski, vai lūdzot iepazīties ar noteiktos dokumentos norādītu informāciju.
1.4. Šī Politika ir attiecināma uz fizisko personu datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē fiziskā persona sniedz personas datus (ienākot teritorijā un/vai telpās, telefoniski, mutvārdos, pa pastu, e-pastu, u.tml.) un kāds ir personas datu ieguves avots, tāpat neatkarīgi no tā kādās Pārziņa sistēmās (video, audio, tīmekļa vietnē, u.tml.) tie tiek apstrādāti.
1.5. Ņemot vērā̄, ka uzņēmums pastāvīgi attīsta savu darbību un pilnveidojas, mēs laiku pa laikam varam mainīt un papildināt šo privātuma politiku. Ja tiks atjaunināta (aktualizēta) šī Politika, grozījumi šajā Politikā stājas spēkā, paziņojumos par izmaiņām šajā Politikā, norādītajā datumā. Lai nodrošinātu pārredzamu un godprātīgu datu apstrādi, Politikas aktuālā redakcija tiks izvietota Pārziņa tīmekļa vietnes www.avar.lv sadaļā privātuma politika un Pārziņa birojā. Pārzinis saglabā Privātuma politikas iepriekšējās redakcijas un tās ir pieejamas sazinoties ar mums.
2.1. Šajā Paziņojumā noteiktās personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Avar Auto” (vienotais reģistrācijas Nr. 50003623341, juridiskā adrese “Gatves”, Mārupes pag., Mārupes novads, e-pasts: info@avar.lv, tālr.: +37167415425.
Pārzinis veicot savu komercdarbību ir noteicis, ka tam ir vairāki personas datu apstrādes mērķi (nolūki) ar kuriem aicinām iepazīties atsevišķi:
3.1. Personas datu apstrāde Pārziņa saimnieciskās darbības nodrošināšanai, līgumu noslēgšanai un līgumsaistību izpildei, un Pārziņa leģitīmo interešu nodrošināšanai.
3.1.1. Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?
Personas datu kategorijas, ko apstrādā Pārzinis, ir atkarīgas no konkrētās situācijas, kādā personas datu apstrāde tiek veikta un no Pārziņa veiktajām saimnieciskajām darbībām, kas ir saistītas ar šo situāciju, piemēram, plānotie vai veiktie preču vai pārdošanas darījumi, autoservisa vai transportlīdzekļa iegādes pakalpojumi, normatīvo aktu prasības konkrētajā situācijā un Pārziņa leģitīmās intereses. Piemēram, Jums izsakot (pa tālruni, faksu, tīmekļa vietnē www.avar.lv vai e-pastā) vēlmi (piesakoties) noslēgt līgumu un saņemt no Pārziņa rezerves daļu tirdzniecības pakalpojumus, lai noslēgtu līgumu un atbilstoši normatīvo aktu prasībām, kā arī Pārziņa leģitīmajai interesei, Pārzinim ir pienākums un tiesības apstrādāt Jūs identificējošo informāciju un informāciju, kas apliecina personas identitāti (piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformāciju saziņai (e-pasta adrese un/vai telefona nr.) un cita svarīga papildus informācija, piemēram, preču piegādes adrese un nosacījumi. Saņemot preču iegādes pakalpojumus, tiek apstrādāti Jūsu personas dati atbilstoši starp Pusēm noslēgtajam līgumam, kā arī no šī līguma izrietošā maksājuma informācija (ja pakalpojums tiek sniegts par maksu), t.sk. bankas konts, informācija par kredītiestādi, veiktie maksājumi un saņemtie pakalpojumi un preces (materiāli). Bet gadījumā, ja Jūs izteiksiet pretenzijas par sniegto pakalpojumu kvalitāti, tad Pārzinim ir pienākums izskatīt Jūsu pretenziju, kā rezultātā, Pārzinim, ir nepieciešams identificēt sūdzības iesniedzēju jeb personu, kurai nepieciešams sagatavot atbildi. Šajā gadījumā, lai sasniegtu pakalpojumu sniegšanas mērķi Pārzinis var apstrādāt personas datu apjomu, kas ietver gan vārdu, uzvārdu, gan personas kodu, gan kontaktinformāciju, gan informāciju par saņemtajiem un saņemamajiem pakalpojumiem, un preču sortimentu, personas transportlīdzekļa reģistrācijas un identifikācijas datus, t.sk. šasijas numurs, valsts reģistrācijas numurs (cik bieži, kādus pakalpojumus izvēlas, kādus materiālus un preces iegādājas, vai un cik ir garantijas gadījumi, preču atgriešana un apmaiņa, apmaksas veids un termiņi, kavētie maksājumi, u.tml.) attiecīgā informācija tiek fiksēta dokumentācijā un saglabāta Pārziņa datu apstrādes sistēmās. Pārzinim ir pienākums un tiesības apstrādāt Jūs identificējošo informāciju un informāciju, kas apliecina personas identitāti un pārstāvības tiesības (ja Jūs pārstāvat citu personu).
3.1.2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?
Datu apstrāde ar mērķi nodrošināt Pārziņa saimniecisko darbību, t.sk. lai noslēgtu un izpildītu līgumu par pakalpojumu sniegšanu tiek veikta pamatojoties uz Regulas 6.panta 1. punkta b), c) un f) apakšpunktu, t.i. apstrāde ir vajadzīga līguma, kura līgumslēdzēja puse ir Datu subjekts, izpildei vai pasākumu veikšanai pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas; apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz Pārzini attiecināmu juridisku pienākumu, kā arī, no saimnieciskās darbības izrietošo Pārziņa un trešo personu leģitīmo interešu nodrošināšana un aizsardzība (piemēram, lai organizētu Pārziņa saimniecisko darbību, organizējot ar Jums noslēgtā līguma izpildi, sazinoties ar valsts un/vai pašvaldību iestādēm, izmeklētu gadījumus, kad ir saņemtas sūdzības par pakalpojumu sniegšanas kvalitāti, veiktu pēckontroles, lai uzlabotu pakalpojumu sniegšanu, kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem sūdzību, pretenziju un tiesvedību gadījumā).
3.1.3.Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?
Sniedzot pakalpojumus Pārzinis ievēro speciālos normatīvos aktus, kas nosaka tā pienākumu saglabāt atsevišķus datus, piemēram, Grāmatvedības likums nosaka pienākumu glabāt informāciju par darījumiem vismaz piecus gadus. Gadījumā, ja starp Pusēm ir noslēgts līgums, tad piecu gadu termiņš kopējām līguma saistībām notek pēc pēdējā darījuma starp pusēm. Ievērojot minēto, Pārzinis vadās no normatīvajos aktos noteiktajiem termiņiem. Savukārt, sniedzot pakalpojumus, kuriem ir noteikts garantijas termiņš informāciju par pakalpojumu sniegšanas aspektiem tiks glabāta visu pakalpojuma sniegšanas laiku un ievērojot noilgumu darījumu prasījumiem, kas piemērojams attiecīgajam tiesiskajām attiecībām (piemēram, 3 gadi, kas izriet no komercdarījumiem, ja viena no darījuma pusēm ir komersants).
Pēc glabāšanas laikposma beigām, personas dati tiks neatgriezeniski dzēsti.
3.1.4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?
Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki, atbilstoši savos darba pienākumos noteiktajam apjomam, ievērojot personas datu aizsardzības un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības. Personas dati var tikt nodoti grāmatvedības vai juridisko pakalpojumu sniedzējiem (Pārziņa apstrādātājiem) vai audita pakalpojumu sniedzējiem, saskaņā ar starp pusēm noslēgta līguma noteikumiem.
Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem tiesībsargājošajām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju, ja tā ir bijusi īpaši jāpieprasa; ja attiecīgajai trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, personāla intervijas, kuras veic personāla atlases kompānijas; Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai); saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu.
Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas valstīm.
3.2.Ienākošās un izejošās komunikācijas (e-pasta, faksa, WhatsApp, Skype, pasta vēstules) saglabāšana un uzskaite, lai nodrošinātu līgumsaistību izpildi un Pārziņa leģitīmo interešu nodrošināšanu
3.2.1. Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?
Izmantojot dažādo iespēju sazināties ar Pārzini vai iesniedzot sūdzību vai ierosinājumu, izmantojot Pārziņa norādīto kontaktinformāciju (piemēram, tālruni, faksu, e-pastu, pastu, tīmekļa vietnē, WhatsApp), tiks saglabāta rakstveida informācija, kas saistīta ar konkrēto vēstuli, sūdzību vai ierosinājumu un tajā atspoguļoto informāciju, kā arī komunikācijas saturs, laiks un informācija par izmantoto komunikācijas rīku (e-pasta adrese, tālruņa Nr., lietotājvārds u.tml., adrese e-pieraksta sistēmā norādītā informācija).
3.2.2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?
Informācijas saglabāšana par komunikācijas faktu un saturu tiek veikta, pamatojoties uz Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktu, t.i. gadījumos, kad Jūs esat iesnieguši patērētāja pretenziju vai pieprasījumu, no kura izriet Pārziņa pienākums izskatīt Jūsu patērētāja pretenziju vai pieprasījumu, datu apstrādes tiesiskais pamats ir šis tiesiskais pienākums (piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvo aktu prasību izpilde). Savukārt, Pārziņa un trešo personu leģitīmo interešu nodrošināšanai (piemēram, lai izmeklētu gadījumus, kad ir saņemtas sūdzības par pakalpojuma sniegšanas kvalitāti kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem pret iespējamām pretenzijām, sūdzībām), datu apstrādes tiesiskais pamats ir Pārziņa leģitīmās intereses. Tāpat, citos gadījumos, korespondences uzskaite tiek veikta, lai sistematizētu Pārziņa komercdarbību un sasniegtu komercdarbības mērķus – informētu par pakalpojumu klāstu, iegādes, piegādes nosacījumiem, u.tml.
3.2.3. Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?
Mērķa sasniegšanai Pārzinis attiecīgo informāciju glabās periodu, kas nepārsniedz piecus gadus, ja vien attiecīgo informāciju nevajadzēs izmantot, lai nodrošinātu Pārziņa tiesisko interešu nodrošināšanu ilgāku laiku (piemēram, strīdus gadījumā – pierādījumu saglabāšanai). Šajā gadījumā, attiecīgie dokumenti tiks saglabāti līdz Pārziņa vai trešās personas tiesiskās intereses nodrošināšanas un izpildes brīdim.
3.2.4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?
Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvarotie darbinieki, atbilstoši savos darba pienākumos noteiktajam apjomam, kā arī juridisko pakalpojumu sniedzēji, tiesībsargājošās (t.sk. tiesa), kontrolējošās un uzraugošās institūcijas.
Gadījumā, ja saistībā ar saņemto korespondenci ir bijis nepieciešams veikt precizējums grāmatvedības uzskaites sistēmā – tad attiecīgā informācija tiek glabāta atbilstoši grāmatvedības uzskaiti regulējošajiem normatīvajiem aktiem 5 gadus un ievērojot Komerclikumā noteikto noilguma termiņu.
Pēc glabāšanas laikposma beigām, personas dati tiks neatgriezeniski dzēsti, ja vien normatīvais akts, piemēram, likums par arhīvu, neuzliks par pienākumu glabāt ilgāk.
Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas valstīm.
3.3. Noziedzīgu nodarījumu novēršana vai atklāšana saistībā ar personu un/vai īpašuma aizsardzību, Pārziņa vai trešās personas tiesisko interešu aizsardzība, personu vitāli svarīgu interešu, tajā skaitā dzīvības un veselības aizsardzība
3.3.1.Kādus personas datu apstrādā Pārzinis?
Jums ieejot/nokļūstot Pārziņa, telpās vai tās teritorijā, tiek veikta videonovērošana, kā rezultātā var tikt apstrādāts jūsu videoattēls un laiks, kad Jūs esat apmeklējis telpas un/vai teritoriju. Savukārt zvanot, Jūsu saruna ar mūsu darbinieku var tikt ierakstīta, attiecīgi tiks apstrādāta informācija, kas saturēs Jūsu balss ierakstu sarunas saturs, ieraksta laiks un ilgums. Videonovērošana netiek veikta teritorijās, kur datu subjekti sagaida paaugstinātu privātumu, atpūtas zonās, ģērbtuvēs u.tml. Videonovērošanas kameru ieraksta zonas ir koncentrētas uz Pārziņa ēkas ieeju/ izeju, gaiteņiem un teritoriju, darījuma slēgšanas vietu (kasi), kā arī uz transportlīdzekļiem, to kustību un plūsmu Pārziņa teritorijā.
3.3.2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?
Videonovērošana tiek veikta, pamatojoties uz Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktu, t.i. Pārziņa un trešo personu leģitīmo interešu nodrošināšanai (piemēram, lai novērstu vai atklātu noziedzīgus nodarījumus saistībā ar īpašuma aizsardzību, nodrošinātos ar pierādījumiem strīdus gadījumos).
3.3.3.Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?
Videonovērošanas un audioierakstā minētie ieraksti tiks glabāti periodu, kas nepārsniedz 30 dienas, ja vien attiecīgajā videoierakstā netiek atspoguļota iespējami prettiesiska rīcība vai rīcība, kas, iespējami, palīdzēs Pārzinim vai trešajām personām nodrošināt to tiesiskās intereses. Šajā gadījumā, attiecīgais videoieraksts vai audioieraksts var tikt izgūts un saglabāts līdz tiesiskās intereses nodrošināšanas brīdim.
3.3.3.Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?
Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvarotie darbinieki, atbilstoši savos darba pienākumos noteiktajam apjomam, kā arī apsardzes kompānijas, kas sniedz apsardzes pakalpojumus Pārzinim, juridisko pakalpojumu sniedzēji, Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienests, tiesībsargājošās (t.sk. tiesa), kontrolējošās un uzraugošās institūcijas. Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem: tiesībsargājošām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju, ja tā ir bijusi īpaši jāpieprasa; ja attiecīgajai trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, apsardzes pakalpojumu sniedzējam; Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai); saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu; likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi šīs Pārziņa vai trešās personas likumīgās intereses.
3.4. Pārziņa un tā sadarbības partneru organizēto pasākumu norišu dokumentu, foto un video arhīvu saglabāšana un publiskošana Pārziņa tīmekļvietnē, plašsaziņas līdzekļos un sociālajos tīklos ar mērķi popularizēt un veicināt Pārziņa un tā pārstāvēto zīmolu atpazīstamību.
3.4.1.Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?
Pārziņa un tā sadarbības partneru organizētajos pasākumos un norišu vietās (piemēram, publiskās izstādēs, apmācībās, mārketinga un sabiedrisko attiecību pasākumos, preču akcijās un loterijās, u.tml.), kur tiek veikta pasākuma apmeklētāju foto un video ierakstu veikšana, dalībnieku interviju ierakstīšana, kā rezultātā pasākuma apmeklētāju foto un video attēli var tikt apstrādāti, saglabājot tos Pārziņa arhīvos, izvietojot Pārziņa administrētajā tīmekļa vietnē, sociālajos tīklos (piemēram, Facebook, u.tml.) un citos Pārziņa vai tā Sadarbības partneru informatīvajos un/vai mārketinga materiālos (piemēram, publikācijās, prezentācijās, paziņojumos un citos materiālos, kas tiks izstādīti vai rādīti plašai publikai notikumu vai ziņu atspoguļojumos u.tml.).
3.4.2.Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?
Ar mērķi atspoguļot Pārziņa organizētos pasākumus vai Pārziņa dalību Sadarbības partneru organizētajos pasākumos Pārziņa tīmekļa vietnē, plašsaziņas līdzekļos (t.sk. mārketinga materiālos, masu informācijas līdzekļos) un sociālajos tīklos, lai nodrošinātu Pārziņa atpazīstamību, personas datu apstrāde tiek veikta, pamatojoties uz Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktu, t.i. Pārzinim ir leģitīma interese atspoguļot tā organizētos pasākumus vai Sadarbības partneru organizētos pasākumus, kuros tas ņem dalību, Pārziņa tīmekļa vietnē, plašsaziņas līdzekļos un sociālajos tīklos, tādejādi nodrošinot tā pārstāvēto zīmolu, atpazīstamību, popularizēšanu. Pārzinis, pēc saviem ieskatiem izvēloties kādu informāciju, fotogrāfijas, video materiālus, kuros ir redzami pasākuma dalībnieki, publicēt vienmēr piemēro visaugstākos ētikas standartus, tādejādi, cenšoties nodrošināt, ka ar publikācijām netiks aizskartas datu subjektu tiesības un brīvības. Vienlaicīgi, Pārzinis apzinās, ka tam, iespējams, nav zināmi visi fakti un apstākļi, tāpēc, tas, lai nodrošinātu godprātīgu datu apstrādi, neliedz jebkuram no datu subjektiem jebkurā laikā sazināties ar Pārzini, izmantojot norādīto kontaktinformāciju, lai tas varētu iebilst pret datu apstrādi. Vienlaicīgi Pārzinis paskaidro, ka gadījumā, ja Jūs līdzdarbojaties dažādos publiskos pasākumos, piemēram, sniedzot intervijas, apzināti fotografējoties un filmējoties, tas pirmšķietami pieņems, ka Jums nav iebildumu, ka attiecīgā informācija tiks publicēta.
3.4.3. Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?
Pārzinis plāno glabāt iegūto informāciju pastāvīgi. Tāpat, Pārzinis, lai izpildītu godprātīgas datu apstrādes principu paskaidro, ka, ievērojot apstākli, ka minētās datu apstrādes mērķis ir publiskot informāciju par Pārziņa pasākumiem, tad iegūtie materiāli būs publiski pieejami un jebkura trešā persona varēs tiem piekļūt.
3.4.4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?
Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki, Apstrādātāji, tiesībsargājošās, kontrolējošās un uzraugošās institūcijas. Ja attiecīgajai trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, pakalpojumu sniedzējam, lai veiktu video vai fotogrāfiju uzņemšanas un/vai montēšanas darbus) vai, ja ir nepieciešams uzlabot labāku pakalpojumu servisu un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu pasākuma apmeklētājiem).
Personas datus, kas apstrādāti elektroniskajā vidē, Pārzinis informē, ka tā izvēlētie Apstrādātāji (google.com (google analytics), facebook.com, YouTube, u.tml.) ir atzīstami par uzņēmumiem, kas darbojas ārpus Eiropas savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas dalībvalstīm, tāpēc Pārzinis aicina iepazīties ar šo uzņēmumu privātuma politikām vai vērsties atsevišķi pie Pārziņa ar lūgumu sniegt papildus informāciju par sadarbības nosacījumiem.
3.5.Klientu, potenciālo klientu un sadarbības partneru informēšanas platforma sociālajos tīklos, ar mērķi informēt par svarīgiem jaunumiem Pārziņa darbībā, tirdzniecības jaunumiem, akcijām un Pārziņa leģitīmo interešu ievērošanu, kā arī komerciālo un informatīvo paziņojumu nosūtīšana.
3.5.1.Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?
Ja esat piekrituši saņemt komerciālus paziņojumus un piedāvājumus, tad ar mūsu komercdarbību saistīto komerciālo paziņojumu, piedāvājumu un informatīvo materiālu nosūtīšana tiks veikta uz Jūsu e-pasta adresi, uzrunājot Jūs vārdā, uzvārdā un Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukumu, ja esat mums tos snieguši. E-pastos tiks nosūtīta svarīga informācija par mūsu tirdzniecības, preču un pakalpojumu akcijām un jaunumiem, kas var būt interesējoša un noderīga mūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem.
3.5.2.Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?
Jūsu piekrišana ir tiesiskais pamats mums kā datu Pārzinim apstrādāt Jūsu personas datus informatīvo materiālu nosūtīšanai uz Jūsu norādīto e-pasta adresi. Šādas datu apstrādes tiesiskais pamats ir Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts. Personas piekrišana ir Jūsu brīva griba un patstāvīgs lēmums, kas tiek sniegts brīvprātīgi, tādējādi atļaujot Pārzinim apstrādāt personas datus šajā Politikā noteiktajiem mērķiem. Personas piekrišana ir saistoša, ja tā tiek sniegta gan mutiski, gan rakstiski. Jūs iesniedzot e-pasta adresi, vārdu piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks izmantoti šajā Politikā norādīto mērķu sasniegšanai. Jums ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu iepriekš sniegto piekrišanu, izmantojot šajā Politikā norādīto kontaktinformāciju. Piekrišanas atsaukums neietekmē tādas datu apstrādes likumību, kuras veiktas tajā laikā, kad personas piekrišana bija spēkā. Atsaucot piekrišanu, nevar tikt pārtraukta datu apstrāde, kuru veic, pamatojoties uz citiem tiesiskajiem pamatiem, piemēram, pamatojoties uz Pārziņa un trešo personu leģitīmajām interesēm, kuras tiesiskais pamats ir Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts.
Pārziņa leģitīmā interese ir sniegt maksimāli kvalitatīvus un atbilstošus pakalpojumu, nodrošinot iespējami pilnīgu informāciju par Pārziņa aktualitātēm, piedāvātajām precēm un pakalpojumiem. Ievērojot minēto, lai sniegtu jums atbilstošāko informāciju par pakalpojumu un produktu kategorijām, Jūsu dati var tikt profilēti, balstoties uz Jūsu dalību Pārziņa rīkotajās akcijās, izmantotajām priekšrocībām, apmeklētajiem pasākumiem u.tml. Šādas datu apstrādes tiesiskais pamats ir Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts.
3.5.3.Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?
Informējam, ka piekrišanas sniegšana nav obligāta un – ja tā netiks sniegta – Jums neradīsies nekādas negatīvas sekas. Pārzinis saglabā tiesības jebkurā mirklī dzēst datus, ja tās ieskatā, nav iespējams sasniegt datu apstrādes mērķi un attiecīgie dati nav nepieciešami cita nolūka sasniegšanai, kur tā sasniegšanai ir cits tiesiskais pamats. Šajā gadījumā Jūs kā datu subjekts tiksiet par to informēts atsevišķi, izmantojot Jūsu norādīto kontaktinformāciju vai sazināties ar mums, piemēram, izmantojot Pārziņa pārvaldītās platformas vai interneta veikalus.
3.5.4.Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?
Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki (atbilstoši savos darba pienākumos noteiktajam apjomam).
Šie personas dati var tikt nodoti mārketinga pakalpojumu sniedzējiem un citiem apstrādātājiem, ar kuriem Pārzinis ir noslēdzis līgumu, lai sasniegtu šeit minēto personas datu apstrādes mērķi.
Gadījumā, ja tiek saņemta sūdzība par attiecīgo komerciālo paziņojumu un piedāvājumu saņemšanu, nosūtīšanu u.tml., tad informācija var tikt nodota tiesībsargājošajām vai uzraugošajām iestādēm, kā arī tiesai.
4.1. Datu subjektam ir tiesības pieprasīt Pārzinim piekļuvi saviem personas datiem un saņemt precizējošu informāciju par to, kādi personas dati par viņu ir Pārziņa rīcībā, kādiem nolūkiem Pārzinis apstrādā šos personas datus, personas datu saņēmēju kategorijas (personas, kam personas dati ir izpausti vai kam tos paredzēts izpaust, ja vien normatīvie akti konkrētā gadījumā atļauj Pārzinim šādu informāciju sniegt piemēram, Pārzinis nevar sniegt Datu subjektam informāciju par attiecīgām valsts institūcijām, kuras ir kriminālprocesa virzītāji, operatīvas darbības subjekti vai citas institūcijas, par kurām normatīvie akti aizliedz šādas ziņas izpaust), informāciju par laikposmu, cik ilgi personas dati tiks glabāti, vai kritēriji, ko izmanto minētā laikposma noteikšanai.
4.2. Ja Datu subjekts uzskata, ka Pārziņa rīcībā esošā informācija ir novecojusi, neprecīza vai nepareiza, Datu subjektam ir tiesības prasīt savu personas datu labošanu.
4.3. Datu subjektam ir tiesības prasīt savu personas datu dzēšanu, vai iebilst pret apstrādi, ja persona uzskata, ka personas dati ir apstrādāti nelikumīgi, vai tie vairs nav nepieciešami saistībā ar nolūkiem, kādiem tie tika vākti un/vai apstrādāti (īstenojot principu tiesības “tikt aizmirstam”).
4.4. Pārzinis informē, ka Datu subjekta personas dati nevar tikt dzēsti, ja personas datu apstrāde ir nepieciešama:
4.4.1. lai Pārzinis aizsargātu Datu subjekta vai citas fiziskas personas vitāli svarīgas intereses, tajā skaitā, dzīvību un veselību;
4.4.2. lai Pārzinis vai trešā persona celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgās (tiesiskās) intereses;
4.4.3. datu apstrāde nepieciešama saskaņā ar Pārzinim saistošiem normatīvajiem aktiem.
4.5. Datu subjektam ir tiesības prasīt, lai Pārzinis ierobežotu Datu subjekta personas datu apstrādi, ja ir viens no šādiem apstākļiem:
4.5.1. Datu subjekts apstrīd personas datu precizitāti – uz laiku, kurā Pārzinis var pārbaudīt personas datu precizitāti;
4.5.2. apstrāde ir nelikumīga, un Datu subjekts iebilst pret personas datu dzēšanu un tās vietā pieprasa datu izmantošanas ierobežošanu;
4.5.3. Pārzinim personas dati apstrādei vairs nav vajadzīgi, taču tie ir nepieciešami Datu subjektam, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības;
4.5.4. Datu subjekts ir iebildis pret apstrādi, kamēr nav pārbaudīts, vai pārziņa leģitīmie iemesli nav svarīgāki par datu subjekta leģitīmajiem iemesliem.
4.6. Ja Datu subjekta personas datu apstrāde ir ierobežota saskaņā ar 4.5.punktu, šādus personas datus, izņemot glabāšanu, apstrādā tikai ar Datu subjekta piekrišanu vai tādēļ, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības, vai, lai aizsargātu citas fiziskas vai juridiskas personas tiesības, vai svarīgas sabiedrības intereses.
4.7. Pirms Datu subjekta personas datu apstrādes ierobežojuma atcelšanas Pārzinis informē Datu subjektu.
4.8. Datu subjektam ir tiesības iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijai (pasts@dvi.gov.lv, Elijas iela 17, Rīga), ja tas uzskata, ka Pārzinis viņa personas datus ir apstrādājis prettiesiski, vienlaicīgi, Pārzinis aicina vispirms vērsties rakstot uz e-pasta adresi: info@avar.lv, lai rastu risinājumu operatīvi, ja Jūsu tiesības uz personas datu aizsardzību ir pārkāptas.
4.9. Datu subjekts var iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu šādā veidā:
4.9.1. rakstveida formā klātienē Pārziņa telpās, uzrādot personu apliecinošu dokumentu (piemēram, pasi vai ID karti, u.tml.), jo Datu subjektam ir pienākums sevi identificēt;
4.9.2. elektroniskā pasta veidā, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu. Šajā gadījumā, tiek prezumēts, ka datu subjekts ir sevi identificējis, ar pieprasījuma iesniegšanu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Vienlaicīgi, Pārzinis saglabā sev tiesības šaubu gadījumā pieprasīt datu subjektam papildus informāciju, ja tas uzskata to par nepieciešamu. Elektroniski noformēti iesniegumi nosūtāmi uz e-pasta adresi: info@avar.lv
4.9.3.nosūtot pa pastu uz Pārziņa norādīto kontaktinformācijas adresi. Atbilde tiks sagatavota un nosūtīta, izmantojot ierakstītu vēstuli, tādejādi nodrošinoties, ka nepilnvarotas personas nevarēs saņemt šo sūtījumu. Vienlaicīgi, Pārzinis saglabā sev tiesības šaubu gadījumā pieprasīt datu subjektam papildus informāciju, ja tas uzskata to par nepieciešamu.
4.10. Datu subjektam ir pienākums, cik vien iespējams, savā pieprasījumā precizēt datumu, laiku, vietu un citus apstākļus, kas palīdzētu izpildīt tā pieprasījumu.
4.11. Pēc rakstveida Datu subjekta pieprasījuma saņemšanas par savu tiesību īstenošanu Pārzinis:
4.11.1. pārliecinās par personas identitāti;
4.11.2. izvērtē pieprasījumu, un rīkojas šādi:
– ja var nodrošināt pieprasījumu, tad pēc iespējas īsākā laikā izpilda to un Datu subjekts kā pieprasījuma iesniedzējs var saņemt pieprasījumā minēto informāciju vai datu kopiju.
- ja ir nepieciešama papildus informācija, lai identificētu Datu subjektu, kurš pieprasa informāciju, vai izpildītu pieprasījumu, tad Pārzinis var lūgt Datu subjektam sniegt papildus informāciju, lai spētu korekti izpildīt pieprasījumu un atlasīt informāciju (piemēram, konkrēts datums vai laiks, pakalpojumu izmantošana, u.tml., kuros Datu subjekts ir identificējams).
- ja informācija ir dzēsta vai persona, kas pieprasa informāciju nav Datu subjekts vai persona nav identificējama, tad pieprasījums var tikt noraidīts saskaņā ar šo Politiku un/vai normatīvajiem aktiem.
- gadījumā, ja Pārzinis būs saņēmis pieprasījumu, bet Jūs nebūsiet atstājis savu kontaktinformāciju, lai Pārzinis varētu sazināties pieprasījuma izskatīšanas laikā un informēt par Pieprasījuma izskatīšanas rezultātu, tad Pārzinis apņemas mēneša laikā sagatavot rakstveida atbildi, kas būs pieejama Pārziņa birojā. Attiecīgā atbildes vēstule saņemšanai glabāsies Pārziņa birojā ne ilgāk kā divus mēnešus, skaitot no pieprasījuma iesniegšanas dienas.
5.1. Pārzinis nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo personu datu aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, Pārzinis izmanto atbilstošas tehniskās un organizatoriskās prasības.
5.2. Pārzinis rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas Pārziņa vārdā un uzdevumā apstrādā fizisko personu personas datus, kā arī izvērtē, vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai fizisko personu personas datu apstrāde notiktu atbilstoši Pārziņa deleģējumam un normatīvo aktu prasībām.
5.3. Personas datu drošības incidenta gadījumā, ja tas radīs iespējami augstu risku datu subjekta tiesībām un brīvībām, Pārzinis paziņos par to attiecīgajam Datu subjektam, ja tas būs iespējams, vai informācija tiks publiskota Pārziņa tīmekļa vietnē vai citādā iespējamā veidā kā piemēram, izmantojot plašsaziņas līdzekļiem (TV, radio, laikrakstā, u.tml.).