31.07.2019
Atkarībā no izvēlētā “MAN” komerctransporta modeļa, ir pieejami dažādas modifikācijas dzinēji. “TGL” un “TGM” kravas automobiļiem ražotājs piedāvā 4.6l un 6.9l dīzeļa dzinējus, sākot ar 160 Zs (118 kW) un līdz pat 320 Zs (235 kW). “TGS”, “TGX” vilcēji un pilsētas autobusi komplektējas ar pilnīgi jaunu 9l dīzeļa dzinēju, kas sasniedz līdz 400 Zs (294 kW) lielu jaudu un 1800 Nm griezes momentu vai atjauninātu 12.4l dīzeļa dzinēju un tā veiktspējas rādītājiem – 510 Zs (375 kW), 2600 Nm. Visjaudīgākos “TGX” vilcējus darbina 15.2l dīzeļa dzinējs, kas spēj attīstīt līdz pat 640 Zs (471 kW) lielu jaudu un maksimālo griezes momentu – 3000 Nm. Atkarībā no automobiļa pielietojuma, dzinēji var tikt aprīkoti ar visdažādāko modeļu MAN vai ZF ražotāju ātrumkārbām.
Atjauninājumi skāruši arī dzinēja svaru. Tā, piemēram, pilnīgi jaunā 9l dīzeļa dzinēja svars, salīdzinot ar tā priekšteci, ir samazinājies par 230 kg. Tas ir bijis iespējams pilnībā atsakoties no izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas “EGR” (“Exhaust Gas Recirculation System”), pielietojot vieglākus, mūsdienīgākus materiālus un liekot uzsvaru uz “SCR” (“Selective Catalytic Reducation”) jeb selektīvo izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmas darbību – kaitīgo slāpekļa oksīdu “NoX” neitralizāciju dūmgāzēs, pielietojot “AdBlue” šķīdumu.
“”Euro 6d” normām atbilstošie dzinēji šobrīd ir vistīrākie un videi draudzīgākie no komerctransporta tirgū esošajiem dzinējiem. Pateicoties automobilī iebūvētajai diagnostikas sistēmai “OBD” (“On-Board Diagnosis”), automobilis tagad pats uzrauga nodefinētās emisiju normas un informē vadītāju par robežu pārkāpšanu. Tāpat dzinēju uzlabojumi snieguši iespēju pagarināt eļļas maiņas intervālus un apkopes klientiem turpmāk būs jāveic retāk.”, norāda SIA “Avar Auto” apmācību vadītājs Pēteris Rajeckis.
“MAN” kravas automobiļi ar jaunajiem dzinējiem jau ir pieejami tirdzniecībā Latvijā un tos var iegādāties pie “MAN Truck & Bus SE” oficiālā importētāja Latvijā – SIA “Avar Auto”.