MAN jaunais TGS modelis – vēl vairāk inovāciju drošībā un efektivitātē

19.07.2023

Kravas transportēšana ir viens no svarīgākajiem posmiem ikvienā būvniecības projektā. Būvmateriālu, izejvielu un būvtehnikas piegāde ar atbilstošu transporta veidu, precīza termiņu ievērošana, neradot liekas dīkstāves un izmaksas būvlaukumā, tehniski uzticams un ekonomiski pamatots transportlīdzeklis dažādu uzdevumu veikšanai ir būtiski priekšnoteikumi kravas automašīnu izvēlē būvniecības jomā.

Ņemot vērā, ka kravas transportam būvniecībā jāspēj nodrošināt daudzveidīgas funkcijas, piemērotākais būs daudzpusīga kravas automašīna, kas īpaši piemērota industriālam izmantojumam, tostarp būvniecības nozarē. Jaudīgs dzinējs, maksimāli pieļaujamā kravnesība, teicama manevrētspēja un perfekta ergonomika savienojumā ar virkni inovāciju un praktisku funkciju.

MAN modelim TGS ir plaša pielāgojamība būvniecības nozares vajadzībām, piemēram, mainot virsbūves veidus, TGS modelis izmantojams gan betona maisītāja uzstādīšanai, dažādu celtņu uzstādīšanai, beramkravu pārvadāšanai ar pašizgāzēja funkciju, standarta un nestandarta kravu un konteineru transportēšanai u.c.

Mārtiņš Mālnieks, SIA Demontāža valdes priekšsēdētājs:

“Mūsu uzņēmuma rīcībā ir piecas jaunas MAN TGS modeļa automašīnas un strādājam ar tām aptuveni gadu. Tie ir 8×4 pašizgāzēji ar paceļamo kravas kasti. Ikdienā šie auto ir ļoti noslogoti un pārvadā smagas kravas – būvgružus, šķembas, smiltis, visu, kas nepieciešams būvlaukumos. Šajā ziņā varam pārliecināties par jaunu auto sniegtajām priekšrocībām – mums nav dīkstāves un visi darbi notiek noteiktajos termiņos, operatīvi un efektīvi. Iepriekš daudz izmantojām lietotu kravas transportu un tas radīja problēmas gan mums, gan klientiem. Tās bija lielas remontu izmaksas un dīkstāves. Ja mēs veicam kravu piegādi vai izvešanu, un objektā strādā ekskavators vai frontālais iekrāvējs, kas krauj mašīnas, tad viena vai divu auto izkrišana no ierindas, momentā ietekmē darba ritmu visos ķēdes posmos, radot problēmas arī ar līguma izpildi un termiņu ievērošanu. Ar lietotu transportu neko nevar droši prognozēt – sāc strādāt no rīta, pusdienlaikā auto salūst, meklē evakuatoru, ved uz servisu, tur auto atradīsies vismaz nedēļu vai vairāk, šoferis paliek bez darba, klients neapmierināts. Savukārt tagad, iegādājoties jaunās MAN TGS modeļa kravas automašīnas mēs varam droši plānot savas izmaksas, aprēķinot, cik 5 gadu laikā iztērēsim tehniskajās apkopēs, zinām, ka automašīnas būs teicamā tehniskajā stāvoklī un nepārtraukti izmantojamas darbā. Esam patiesi apmierināti, jo MAN TGS auto mums ir vareni palīgi. Arī sadarbība ar Avar Auto ir ļoti laba un augstā profesionālā līmenī.”

 

Svarīgā ergonomika

MAN ir zīmols, kas lielu uzmanību pievērš kabīnes ergonomikai, jo komfortabla autovadītāja darbavieta nozīmē labāku vadīšanas pieredzi, drošību un motivāciju vēl profesionālāk paveikt darba uzdevumu. Jaunā TGS kabīne var lepoties ar tādiem uzlabojumiem kā MAN EasyControl, kas ļauj vadīt dažādas automobiļa funkcijas ar vadības pogām, kas izvietotas uz durvīm, neatgriežoties kabīnē, piemēram, hidrauliskā sūkņa ieslēgšanu, motora iedarbināšanu vai noslāpēšanu, darba gaismu ieslēgšanu vai izslēgšanu u.c. funkcijas.

Svarīgs uzlabojums, kas balstīts uz komfortu, ir plašs durvju atvēršanās leņķis un apjomīgi rokturi, kā arī perpendikulāra ieejas ģeometrija. MAN ar to izceļas starp konkurentiem, jo īpaši tālsatiksmei un būvniecībā paredzētajiem kravas automobiļiem. Pakāpieni ir izgatavoti no īpaša, pret laika apstākļiem noturīga materiāla, ir pretslīdoši, ar režģa struktūru un īpašu malu netīru apavu notīrīšanai.

TGS kabīnē ir pārskatāmi un ergonomiski izvietots instrumentu panelis, kas ietver tādus jauninājumus kā MAN TipMatic® automātisko pārnesumu pārslēgšanas sistēmu, kas tagad novietota pie stūres statņa un ir daudz ērtāka vadītājam. Vēl viens MAN ieguldījums TGS kabīnes uzlabošanā ir multivides sistēmas vadības ierīces un MAN SmartSelect sistēma. MAN apzināti atteicies no skārienekrāna izmantošanas, izmantojot šo jauno multivides pārraudzības tehnoloģiju. Tas ir ergonomiski novietots displejs instrumentu panelī, pretī autovadītāja sēdeklim un to papildina skārienpaliktņa svira, ar kuru pārrauga informācijas displeju. Šādā veidā MAN SmartSelect piedāvā intuitīvu un ērti lietojamu multivides pārraudzību ar minimālu uzmanības novēršanas iespēju dažādās braukšanas situācijās.

Papildu drošības risinājumi

Jauno TGS kabīni ir iespējams aprīkot ar novatorisko MAN OptiView digitālo spoguļu sistēmu, kas sniedz paplašinātu redzamību situācijas novērtēšanai uz ceļa. Sistēmu veido vairākās vietās izvietotas piecas kameras, kas palīdz kontrolēt dažādas braukšanas situācijas – nogriešanos, manevrēšanu, joslu maiņu u.c. Attēls spoguļos ir pielāgots cilvēka dabiskajai uztverei, tādējādi vadītājs var ātri pieņemt lēmumus atbilstoši esošajai satiksmes situācijai.

Vēl viens jaunums – reversās kustības sistēma, kas, braucot atpakaļgaitā, kamerā ļauj sekot līdzi kustībai aizmugurē un pamanīt tur notiekošo. MAN mediju sistēmas displejs atpakaļskata kameru ieslēdz automātiski, tikko ieslēgts atpakaļgaitas pārnesums un auto sāk kustību.

Līdztekus MAN jaunais modelis piedāvā virkni jau ierasto braukšanas atbalsta sistēmu kā inteliģentu kruīza kontroli MAN CruiseAssist, joslu maiņas sadursmju novēršanas palīgs, brīdinājums par izbraukšanu no joslas (LDW), joslu maiņas atbalsta sistēmu (LCS), joslā atgriešanās asistentu (LRA), pagrieziena bremzi (pagrieziena rādiusa samazināšanai) u.c., kas būtiski uzlabo braukšanas pieredzi.

Auto digitalizācija palīdz ietaupīt

Pakalpojums MAN EfficientCruise® apvienojumā ar opciju PredictiveDrive aprēķina iespējamā ātruma un pārnesumu pārslēgšanas kombināciju un izvēlas ekonomiskāko degvielas patēriņu konkrētajā situācijā. Šī funkcija ir īpaši noderīga braukšanā pret kalnu vai sarežģītos braukšanas apstākļos kruīza kontroles režīmā.

MAN piedāvā arī viedo dinamisko griezes momenta kontroli. Atkarībā no griezes momenta un dzinēja apgriezienu skaita, tiek noteikts zemākais degvielas patēriņš uz vienu jaudas kilovatstundu. Savukārt,  braucot lejup pa nelielu slīpumu, MAN EfficientRoll pārnesumkārbas funkcija automātiski pārslēdzas neitrālajā pozīcijā, ripošanas fāzē dzinējs turpina darboties ar 550 apgr./min nevis parasto tukšgaitas ātrumu 600 apgr./min, patērējot mazāk degvielas. Optimizēt savu braukšanas stilu piedāvā digitālais pakalpojums Perform, kas analizē transportlīdzekļa datus atbilstoši vadītāja braukšanas paradumiem.

Uzlabota veiktspēja sarežģītiem apstākļiem

MAN bija pirmais kravas transporta ražotājs, kas ieviesa hidrostatisko priekšējo riteņu piedziņu HydroDrive un šī sistēma arvien tiek uzlabota. Jaunais TGS modelis tam ir labs apliecinājums, demonstrējot, kā MAN HydroDrive® viegli tiek galā pat vissarežģītākajos braukšanas apstākļos. Turklāt MAN HydroDrive® kombinācija ar sistēmu PriTarder pagarina darba bremžu kalpošanas laiku. Kopumā šis jauno sistēmu apvienojums uzlabo drošību, auto stabilitāti un saķeri uz nelīdzenām braukšanas virsmām, piemēram, būvlaukumā.

Andris Latišenoks , Z/s Virši AG darbnīcu vadītājs:

“Zemnieku saimniecības Virši AG vajadzībām sadarbībā ar Avar Auto šogad iegādājamies MAN TGS modeļa pašizgāzēju. Ir skaidrs, ka izdarīta pareiza izvēle. Mūsu zemnieku saimniecības autoparkā ir gan Scania, gan Volvo transportlīdzekļi un vēlējāmies to papildināt arī ar MAN zīmolu, jo gribējās arī izmēģināt ko jaunu. Avar Auto bija ļoti izdevīgs piedāvājums, kas pilnībā atbilda mūsu vajadzībām, arī sadarbība veidojās patīkama. Jauno pašizgāzēju plānojam izmantot ceļu uzturēšanas vajadzībām. Virši AG ir saistīti ar mežsaimniecību un piedāvā pilnu ciklu – meža iepirkšanu, izstrādi un realizāciju. Darbu procesos nereti sanāk pabojāt ceļus, ko arī paši pēc tam salabojam. Šim nolūkam arī noderēs jaunais MAN TGS pašizgāzējs.”

Izturīga rāmja konstrukcija

Katra jaunā TGS modeļa uzbūves sastāvdaļa veidota, lai nodrošinātu maksimālu uzticamību, drošību un efektivitāti. Atkarībā no veicamā uzdevuma TGS tiek piedāvāts ar divu, trīs vai četru asu šasiju, lai  izvēlētos atbilstošu kravnesību veicamajam uzdevumam.

Uzlabotā elektroniskā bremzēšanas sistēma EBS ar jūtīgākiem riteņu ātrumu sensoriem (sākot no 0,1 km/h) būtiski uzlabo EBS darbību lēnā braukšanas ātrumā.

ABS funkcija bezceļa apstākļiem uzlabo bremzēšanas efektivitāti uz mīksta, nelīdzena ceļa virsmām (piemēram, grants, smilts, dubļi, purvi, zeme vai dziļi, slapjš sniegs) un pie neliela ātruma (līdz 40 km/h). Darbības princips: automātiski kontrolēta riteņu bloķēšana veido ķīli riteņu priekšā no irdenā ceļu seguma materiāla, tādējādi uzlabojot bremzēšanas spēku.

Kopumā līdz ar jaunā modeļa TGS nonākšanu tirgū, MAN ir izstrādājis arī pilnīgi jaunu kravas automobiļu konfigurācijas platformu, kas sniedz iespēju sakomplektēt ļoti specifiskus, klientu individuālajām vajadzībām pielāgotus kravas auto.

 

Arvis Šmits, SIA Transnoma valdes loceklis

“Uzņēmuma autoparku nesen esam papildinājuši ar divām jaunām MAN TGS modeļa kravas automašīnām, ko izmantojam kā betona maisītājus. Pagaidām grūti spriest par auto priekšrocībām, jo izmantojam šos auto neilgu laiku, bet jau ir skaidrs, ka tās noteikti ir ekonomiskākas nekā citi līdz šim izmantotie auto. Mums bija steidzami nepieciešams iegādāties jaunu kravas transportu un Avar Auto spēja uzreiz piedāvāt modeļus, kas atbilda mūsu vajadzībām un uzņēmuma darbības specifikai. Avar Auto spēja ātri un operatīvi reaģēt uz klienta vajadzībām bija noteicošais faktors sadarbības veidošanai ar šo uzņēmumu.”